Tuesday, June 23, 2009

MALAM MINGGU dan SI CANTIK (cantik ker???)



ME & AZLAN (top photo) @ Planet Sambal (20/06/09)

Malam minggu lepas aku gi keluar ngan Azlan... nak cuci mata malam minggu sambil makan2.... Lama jugak tak jumpa so we spend that sunday night together...Both wearing black white kita pun ronda2 Kuching triangle... fun... full of laugh.... and nice view...

Spot utama kuching golden triangle mmg puas cuci mata.Ddari anak muda tempatan yang kaki lepak to tourist yang 'can do' mmg buat rasa tak rugi keluar malam tu... sambil cari2 port best nak dinner we both ambik peluang cuci mata... as result kitaorg g Planet Sambal ( as Alan's wish kononnya nak merasa environment baru) mungkin sbb takut tumpah peluh kat Raja Penyet (he experienced that a night before).

Luckily ada seat at the smoking area since tempat tu masih in an opening mood dan mmg la crowd... meanwhile tunggu order nak dijadikan cerita Azlan asked me about one 'girl' yg duduk kat bar side. Aku toleh nampak cleavage bontot sah mmg girl tp Azlan sangsi (ala.... manakan jauhari tak mengenal manikam). Tp i thought that is the end story about him/her tp suddenly dia datang tanya kat Lan if he can share table sbb nak online and he need to seat there untuk dapatkan soket... Lan tgk aku so aku cakap ok jer...(isn't that rude and not nice to say NO if the asked in a good way...) dia senang hati move ke table kitaorg dgn gaya yg tidak cool (kelam-kabut sikit) sampai terlupa handphone kat bar table... apa tidaknya sambil tu dia pindah sambil tu dia bercakap sambil tu jgk dia sibuk nak pinjam lighter in other hand rokok dahpun terselit kat jari...

Dia mulakan sesi perkenalan dengan baik. my impression masa tu "what a good PR..." kecik nya dunia dia rupanya junior Azlan satu kursus kat UiTM (mass comm student) and no wonder he had a good PR... tgk muka pun lawa cuma mungkin kelam kabut sikit at the first time mencacatkan personaliti dia... dia pun bukak cerita dgn gaya dan kitaorg pulak jd pendengar... cerita dia berlarutan and im waiting for the moment dia cool down but... alangkah lebih cantik nya dia kalau dia boleh tenangkan diri dan bercakap dgn lebih teratur... sah2 aku dan Azlan tak perlu nak tgk gaya tangan dan libasan rambut dia.... cukuplah mendengar cerita dia yg ttg si cantik dan ttg pelbagai jenis hormon (i'm wondering if that is a good issue utk sesi perkenalan yg belum sampai tempoh 30 minit?)
Dia tumpang table kitaorg then dia terus bercerita NON-STOP, aku kira O.K jer nak buat hiburan sementara tunggu order... makanan sampai tp dia terus bercerita... sampai ke satu part kawan dia dtg dan diorg take another chair... wahhh aku dah mula rasa betapa 'queen'nya budak ni... tp kesian dia masih muda dan mungkin excited kot.... dia mula cakap sampai berpeluh sbb kat itu kawasan smoking area mmg panas sikit... dia bukak laptop purba dia and still bercakap tanpa henti sehinggalah kitaorg habis makan dan kitaorg jgk dgr conversation dia ngan kwn dia dan itu membuatkan aku sedikit lucu (perbualan betapa bodohnya dia tak pakai high heel dan tunggu another friend of him hantar high heel utntuk dia - mungkin diaorg plan nak g clubbing kot...). masih tak cukup kitaorg dgr lagi perbualan telefon dan manja yg cukup untuk didengar d meja sebelah antara dia dgn pakwe dia on the phone.... oh dunia dengarlah betapa bahagianya dia.... dan aku senyum sumbing sbb nak kongsi kebahagiaan kenalan baru ku itu.... almost time kita ready nak blah dia pun tukar table ngan member dia sbb ada vacant kat table lain... maka sekali lagilah aksi nomad ala2 suasana backstage menjadikan aku saksi....
Aku dan Azlan gi kaunter bayar dan keluar... again we talked about teman baru itu dan aku cakap kat Azlan dia mmg cantik and figure dia yg petite itu membuatkan dia mmg girly....
Dalam hati aku "no doubt dia mmg cantik... tetapi alangkah lebih cantik nya dia kalau dia buat things right seperti yang sepatutnya dibuat oleh org cantik yg lain..."

Aku punya pandangan sendiri.... cukupkah sekadar cantik tetapi cukup rimas apabila didekati... pentingnya untuk kita to be in control... rasanya aku punya perspektif yg berbeza untuk menilai siapa yang cantik.... first impression jugak bukanlah sesuai utk kita nilai seseorg itu.... akhirnya aku dapati yg cantik itu lebih indah kalau ada kematangan dan kawalan diri yg sepatutnya.....

Kalau kita boleh jaga kulit supaya cantik.... jangan sekali kita lupa jaga suara dan tingkah laku supaya org tak menyesal untuk labelkan kita sebagai org yg cantik on their first impression.

YANG CANTIK SEPATUTNYA INDAH DAN MENYENANGKAN...

4 comments:

  1. nang over pondan ya koh! tp, yalah tek... kck jak nolongnya... hehe.. yahhh.. ayat.. very the tiptop! suka dgn penulisan ktk ya...

    ReplyDelete
  2. muka cantik tp...... hahahaha mun dapat mintak jauh la dari tapi....

    ReplyDelete